Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Komponowanie wód smakowych.

27 marca grupy "Bystrzaki", oraz "Podróżnicy" świętowali "Dzień wody". W ramach Polskiej Akcji Humanitarnej poznali zasady budowy studni, wiedzą, że woda nie wszędzie jest dostępna tak jak u nas, że ludzie donoszą wodę do domu często pokonując długie dystanse. Dzieci wiedzą że wodę trzeba szanować i w jaki sposób to robić. Poznały "wirtualną wodę', czyli ilość zużycia wody do produkcji ubrań, zabawek i przedmiotów codziennego użytku. Zakończeniem zajęć było samodzielne komponowanie wód smakowych, jako formy ograniczenia plastiku i zanieczyszczania mórz, oraz oceanów.

Zachęcamy do zapoznania się z działaniami Polskiej Akcji Humanitarnej

https://drive.google.com/file/d/1MSHqjzfkhPFFkt2vnEBsMlEQnEgfg04M/view?usp=sharing

Dzień kolorowej skarpetki.

W ramach realizacji projektu: "Każdy inny, wszyscy równi" Ggupy  "Odkrywcy", "Bystrzaki", oraz "Podróżnicy" wzięły udział w obchodach " Dnia kolorowej skarpetki". Dzieci poznały różnice w wyglądzie zewnętrznym osób z zespołem downa, oraz ich codzienne problemy w funkcjonowaniu. Wiedza także, że dzieci z zespołem downa maja takie same potrzeby jak oni - chcą być radosne, kochane i akceptowane przez wszystkich rówieśników. 

 

Zabawa ze zmysłami.

31 stycznia dzieci z grup "Tropiciele", "Bystrzaki", oraz "Podróżnicy" poznawali siłę swoich zmysłów w trakcie realizacji projektu: "Każdy inny wszyscy równi". Wspólnie wykonaliśmy masę plastyczną, którą dzieci zamieniały w pachnące kule, z których następnie powstawały różnego rodzaju stworki i potworki. Całą salę wypełniły cudowne zapachy.

Realizacja projektu: "Alfabet logopedyczny".

30 stycznia grupy "Tuptusie", oraz "Marzyciele" wykonały kolejne zadanie z projektu "Alfabet logopedyczny". Tym razem uczyliśmy się prawidłowo układać usta, żeby oddechem popychać papierowe statki na wodzie. Zadanie nie było łatwe, wszystkim należą się wielkie brawa !!!!

23 lutego grupa "Podróżnicy" wzięła udział w obchodach Dnia osób z niepełnosprawnością. Dzieci wypowiadały się na temat praw osób z niepełnosprawnością, wiedzą jak im pomagać i że osoby te mają takie same uczucia i prawa jak osoby pełnosprawne. Podczas prezentacji grupa poznała znane osoby z niepełnosprawnością. 

Ciekawym, chociaż niełatwym zadaniem była próba malowania stopami, bez użycia rąk - dzieci malowały domek i słońce. Jak wyszło? Zobaczcie sami. Najważniejsza jest dobra zabawa!!

10 stycznia grupa "Odkrywcy" zrealizowała kolejne zadanie z projektu "Alfabet logopedyczny" - "I do koszyczka". Dzieci wzmacniały mięśnie ust poprzez przenoszenie na łyżce pomponika i wrzucanie go do koszyczka. Wszyscy poradzili sobie wyśmienicie.

7 listopada grupa Odkrywcy wzięła udział w realizacji kolejnego zadania projektu :"Alfabet logopedyczny - S jak smok". Dzieci wykonały kolorowe smoki z barwnymi ogonami.

Z okazji Dnia Misia 24 listopada grupa Marzyciele wykonała zadanie F jak fryzura, dzieci pokolorowały misie i wycięły im wspaniałe fryzury.

Celem obydwu zadań projektowych było utrwalanie prawidłowego oddechu u dzieci przedszkolnych - obie grupy spisały się na medal!!!!

20 października grupa "Odkrywcy" w ramach realizacji projektu "Abecadło logopedyczne" uczyła się jak prawidłowo oddychać. Ponadto dzieci za pomocą oddechu stworzyły piękne prace plastyczne - kolorowe włosy zdziwionego chłopca.

16 i 18 października w grupie "Tuptusie", oraz "Marzyciele" przeprowadzone zostały zabawy logopedyczne w ramach realizacji projektu "Abecadło logopedyczne".

Obydwie grupy bardzo chętnie wykonywały wszystkie ćwiczenia logopedyczne, które pomagają w pięknym mówieniu.

Od listopada w naszym przedszkolu będą odbywały się zajęcia rozwijające funcje emocjonalne, społeczne i komunikacyjne. Zajęcia prowadzone będą w małych grupach, zgodnie z potrzebami dzieci - przez psychologa (panią Alicję) i pegagoga specjalnego (panią Magdę R).

12 października grupa Tropiciele w ramach projekty "Każdy inny - wszyscy równi" obchodziła Światowy Dzień Wzroku. Dzieci poznały budowę oka, wiedzą jak dbać o wzrok. Ponadto wzięły udział w zabawach sensorycznych - szukały przedmiotów w ryżu, szukały klocków do pary - wszystko z zawiązanymi oczami. Wcieliły się w rolę opiekuna osoby niewodomej, wiedzą, że takim opiekunem może być także pies, poznały alfabet Brailla. Podsumowaniem zajęć było wycięcie liter z papieru ściernego i ułożenie zdania - Codziennie dbam o wzrok, oraz kolorowanie obrazków.

png
plik png - 284.3 KB
Gazeta z realizacji Międzynarodowego Dnia Słuchu.

W ramach projektu: "Każdy inny wszyscy równi" grupa Bystrzaki obchodziła Międzynarodowy Dzień Słuchu. Dzieci poznały budowę ucha i rodzaje aparatów słuchowych. Wiedzą także w jaki sposób porozumiewać się z osobą z niedosłuchem, poznali podstawowe znaki z języka migowego.

pdf
plik pdf - 47 KB
pdf
plik pdf - 590.8 KB
Miasto Rybnik Urząd Miasta Rybnika: Wydział Edukacji Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach