Projekt "#20 minut dla matematyki" w październiku
Matematyka w październiku to rytmy, klasyfikacja i segregowanie. Plastusie przez działanie nabywały nowe umiejętności. Na początku tworzyliśmy rytmy, później dla urozmaicenia i dodatkowego zaangażowania kolejnych aktywności rytmy przedstawialiśmy za pomocą gestów, ruchów. Kolejnymi działaniami było segregowanie zabawek oraz darów jesieni. Ponadto przedszkolaki klasyfikowały tak jak potrafią. Każde z dzieci wybrało swój podział szukając wśród ogromu różnorodnych obrazków.
Drodzy Rodzice zapraszamy do współpracy i zachęcamy do świadomego wykorzystywania codziennych sytuacji w matematyczny sposób. Dzieci potrzebują tysięcy doświadczeń, zanim kompetencja stanie się stałością. Dlatego powtarzalność pewnych działań sprzyja nabywaniu wiadomości i umiejętności matematycznych, przybliża dzieci do ich zdobycia i posiadania mocnych podstaw.
Zachęcamy, aby dzieci w domu:
- rozpakowywały naczynia ze zmywarki (zadanie na klasyfikację, łyżki do łyżek, talerze do talerzy),
- pomagały w rozpakowywaniu zakupów (zadanie na klasyfikację, produkty, które zaniesiemy do kuchni, część z nich musi być w lodówce, zakupy, które trzeba zanieść do łazienki)
- sprzątały po zabawie (zadanie na klasyfikacje, klocki do klocków, książki na półkę z książkami).